Preprint

Newspapers and the web towards a sustainable model

  • Macrì, Piero European Journalism Observatory (EJO), Facoltà di scienze della comunicazione, Università della Svizzera italiana, Svizzera
  • Foa, Marcello European Journalism Observatory (EJO), Facoltà di scienze della comunicazione, Università della Svizzera italiana, Svizzera
  • Fioretti, Natascha European Journalism Observatory (EJO), Facoltà di scienze della comunicazione, Università della Svizzera italiana, Svizzera
    2008

50

English German Italian Print and the Web, newspapers and information online. After years of attempting to find compatible solutions, in recent times, there has been an assessment to a fundamental evolution: the development of a reliable system where the two components result complementary. In this research- European Journalism Observatory of Università della Svizzera Italiana - explains the winning business model, analyzes the evolution of the advertising market and that of the number of readers in relation to new technologies. Die gedruckte Presse und das Web, Tageszeitungen und Nachrichten online. Nachdem man eine zeitlang nach vertretbaren Lösungen gesucht hat, wird nun mehr und mehr eine neue Tendenz deutlich: die Entwicklung eines vertretbaren System´s in dem diese zwei Bestandteile als komplementär gelten. Ziel der Studie des European Journalism Observatory der Università della Svizzera italiana ist es dieses erfolgreiche Businessmodell darzustellen, sowie auch die Entwicklung des Marktes der Werbung und der Leserzahl in Bezug auf die neuen Technologien zu analysieren. Carta stampata e Web, quotidiani e informazione online. Dopo anni di tentativi per trovare soluzioni compatibili, negli ultimi tempi si assiste a un’evoluzione fondamentale: lo sviluppo un sistema sostenibile in cui le due componenti diventano complementari. In questa ricerca – European Journalism Observatory dell’Università della Svizzera italiana – spiega il modello di business vincente, analizza l’evoluzione del mercato pubblicitario e quello del numero dei lettori, in rapporto alle nuove tecnologie.
Language
  • Italian
Classification
Information, communication and media sciences
License
License undefined
Identifiers
  • RERO DOC 8897
Persistent URL
https://susi.usi.ch/usi/documents/318039
Statistics

Document views: 30 File downloads:
  • EJO_RP_Nr.3.pdf: 3