What is visual intimacy? : Mapping a complex phenomenon
-
Lobinger, Katharina
ORCID
Istituto di tecnologie digitali per la comunicazione (ITDxC), Facoltà di comunicazione, cultura e società, Università della Svizzera italiana, Svizzera
-
Venema, Rebecca
ORCID
Istituto di tecnologie digitali per la comunicazione (ITDxC), Facoltà di comunicazione, cultura e società, Università della Svizzera italiana, Svizzera
-
Tarnutzer, Seraina
Istituto di tecnologie digitali per la comunicazione (ITDxC), Facoltà di comunicazione, cultura e società, Università della Svizzera italiana, Svizzera
-
Lucchesi, Federico
Istituto di tecnologie digitali per la comunicazione (ITDxC), Facoltà di comunicazione, cultura e società, Università della Svizzera italiana, Svizzera
Published in:
- MedieKultur. Journal of media and communication research. - 2021, vol. 37, no. 70, p. 176-151
English
Intimacy is a key social goal and the fundamental basis of close social relationships. Current social relationships and the interactions through which they are created and maintained are highly visualised. This visualisation also transforms the way that intimacy is played out. Based on an interdisciplinary literature review, this paper focuses on the concepts of intimacy and visual intimacy, and maps the different roles that visuals can play in intimacy practices. It shows that the content of visuals is not always essential for creating and maintaining intimacy. Practices relating to producing, sharing, and talking about pictures, as well as practices of seeing, also need to be taken into account when discussing the overall concept of visual intimacy.
-
Collections
-
-
Language
-
-
Classification
-
Information, communication and media sciences
-
License
-
-
Open access status
-
gold
-
Identifiers
-
-
Persistent URL
-
https://n2t.net/ark:/12658/srd1333916
Statistics
Document views: 1
File downloads:
-
Lobinger_Mediekultur70__151-176_2025: 1