A review of digital fashion research : before and beyond communication and marketing
      
      
        
      
      
      
      
        
          
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Nobile, Tekila Harley
  Istituto di tecnologie della comunicazione (ITC), Facoltà di comunicazione, cultura e società, Università della Svizzera italiana, Svizzera
          
 
          
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Noris, Alice
  Istituto di tecnologie della comunicazione (ITC), Facoltà di comunicazione, cultura e società, Università della Svizzera italiana, Svizzera
          
 
          
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Kalbaska, Nadzeya
  Istituto di tecnologie della comunicazione (ITC), Facoltà di comunicazione, cultura e società, Università della Svizzera italiana, Svizzera
          
 
          
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Cantoni, Lorenzo
  Istituto di tecnologie della comunicazione (ITC), Facoltà di comunicazione, cultura e società, Università della Svizzera italiana, Svizzera
          
 
          
        
        
       
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
        
        Published in:
        
          
            
            - International journal of fashion design, technology and education. - Taylor & Francis. - 2021, vol. 14, no. 3, p. 293-301
 
            
          
         
       
      
      
      
      
      
       
      
      
      
        
        English
        
        
        
          This paper focuses on the field of digital fashion and its development by providing an overview regarding fashion design and  culture. It is part of a larger research that involved a literature review of 491 relevant papers. From the analysis of this corpus,  three main categories were identified: Communication and Marketing, Design and Production and Culture and Society. This study  focuses on the categories Design and Production and Culture and Society, which collectively gathered indicatively 48% of the  selected literature. It presents its relevant studies and sub-categories, providing a rich and varied map of them and contributing to  better design in further research in digital fashion.
        
        
       
      
      
      
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
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          Language
        
 
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          Classification
        
 
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                  Social sciences
                
              
            
          
        
 
        
        
        
          
        
        
        
          
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
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          License
        
 
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          Open access status
        
 
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