A review of digital fashion research : before and beyond communication and marketing
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Nobile, Tekila Harley
Istituto di tecnologie della comunicazione (ITC), Facoltà di comunicazione, cultura e società, Università della Svizzera italiana, Svizzera
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Noris, Alice
Istituto di tecnologie della comunicazione (ITC), Facoltà di comunicazione, cultura e società, Università della Svizzera italiana, Svizzera
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Kalbaska, Nadzeya
Istituto di tecnologie della comunicazione (ITC), Facoltà di comunicazione, cultura e società, Università della Svizzera italiana, Svizzera
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Cantoni, Lorenzo
Istituto di tecnologie della comunicazione (ITC), Facoltà di comunicazione, cultura e società, Università della Svizzera italiana, Svizzera
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Published in:
- International journal of fashion design, technology and education. - Taylor & Francis. - 2021, vol. 14, no. 3, p. 293-301
English
This paper focuses on the field of digital fashion and its development by providing an overview regarding fashion design and culture. It is part of a larger research that involved a literature review of 491 relevant papers. From the analysis of this corpus, three main categories were identified: Communication and Marketing, Design and Production and Culture and Society. This study focuses on the categories Design and Production and Culture and Society, which collectively gathered indicatively 48% of the selected literature. It presents its relevant studies and sub-categories, providing a rich and varied map of them and contributing to better design in further research in digital fashion.
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Language
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Classification
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Social sciences
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License
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https://n2t.net/ark:/12658/srd1319232
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