Humour in advertising : impact of humour on the social advertising : Una valutazione dell’impatto dell’umorismo nella pubblicità a scopo sociale.
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Pedrini, Pier Paolo
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Fiocca, Renato (degree supervisor)
327 p
Thèse de doctorat: Università della Svizzera italiana, 2005
English
Italian
This thesis aims to discover the motivations leading a company to communicate through humour. Humour is seen as a language in order to understand where, how and when it is usefully used. After an historical and philosophical introduction (Chapter 2), whose purpose is to show the most important schools of thought which developed over the centuries (and sometimes also overlapped) to explain the... Show more…
L’obiettivo della tesi è di individuare le motivazioni che spingono un’azienda a comunicare mediante l’umorismo. L’umorismo viene considerato in chiave strumentale al fine di poter trarre indicazioni su dove, come e quando sia più utile optare per tale linguaggio. Dopo un’introduzione storico-filosofica (cap.2) volta a mostrare le principali correnti di pensiero che nei secoli si sono... Show more…
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Language
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Classification
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Information, communication and media sciences
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License
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Identifiers
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Persistent URL
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https://susi.usi.ch/usi/documents/318178