Consumer boycotts in Switzerland 1994-2004 : typologies and strategies
-
Illia, Laura
Istituto per la comunicazione aziendale (ICA), Facoltà di scienze della comunicazione, Università della Svizzera italiana, Svizzera
-
Lurati, Francesco
Istituto per la comunicazione aziendale (ICA), Facoltà di scienze della comunicazione, Università della Svizzera italiana, Svizzera
-
Previatello, Serena
Istituto per la comunicazione aziendale (ICA), Facoltà di scienze della comunicazione, Università della Svizzera italiana, Svizzera
13 p
English
This paper suggests that consumer boycotts target irresponsible behaviors of corporations toward consumer, political, and social issues. After identifying the characteristics of consumer boycotts’ best practices, the paper documents the results of a field study conducted on consumer boycotts in Switzerland. Results reveal its peculiarities compared to the reality in the United States, where empirical works in this field are mainly conducted. Moreover, the paper provides evidence of consumer boycotts’ weaknesses and strengths in Switzerland and emphasizes the principles that should be considered by boycotters to reach the consumer boycott best practices.
-
Language
-
-
Classification
-
Information, communication and media sciences
-
License
-
License undefined
-
Identifiers
-
-
RERO DOC
5718
-
ARK
ark:/12658/srd1318143
-
Persistent URL
-
https://n2t.net/ark:/12658/srd1318143
Statistics
Document views: 93
File downloads: