Preprint

Blogs and journalism : the age of the complementarities : l'era della complementarietà

  • Faré, Marco European Journalism Observatory (EJO), Facoltà di scienze della comunicazione, Università della Svizzera italiana, Svizzera
  • Foa, Marcello European Journalism Observatory (EJO), Facoltà di scienze della comunicazione, Università della Svizzera italiana, Svizzera
  • Uboldi, Francesco European Journalism Observatory (EJO), Facoltà di scienze della comunicazione, Università della Svizzera italiana, Svizzera
    2006

44

English German Italian Some people love them, while others hate them. Some people think that they are the medium of future interactions; others think they’re just a passing fad. In reality, blogs appear to be entering a new phase of complementarities with traditional media. Blogs open the door to journalism. In other cases, they benefit new models such as the still embryonic and, consequently, still to be tested... Show more… Manche lieben sie, manchen sind sie zutiefst zuwider. Manche halten sie für das Kommunikationsmittel der Zukunft, manche nur für eine Modeerscheinung und somit ein vorübergehendes Phänomen. Tatsächlich scheinen die Blogs in eine neue Phase eingetreten zu sein, in der man sie als Ergänzung zu den traditionellen Medien sieht. Die Blogs sind so ein Weg, um Zugang zum Journalismus zu finden. In... Show more… C’è chi li ama e c’è chi li odia. C’è chi pensa che siano il mezzo di comunicazione del futuro e chi li considera una moda e in quanto,tale transitoria. In realtà i blog sembrano entrati in una nuova fase: quella della complementarietà con i media tradizionali. Il blog rappresenta una porta di accesso al giornalismo. In altri casi favorisce lo sviluppo di nuovi modelli come quello, ancora... Show more…
Language
  • Italian
Classification
Information, communication and media sciences
License
License undefined
Identifiers
  • RERO DOC 8896
Persistent URL
https://susi.usi.ch/usi/documents/318030