Conference paper (in proceedings)

MiLE : systematic usability evaluation for e-learning web applications

  • Triacca, Luca Technology Enhanced Communication Laboratory (TEC-Lab), Facoltà di scienze della comunicazione, Università della Svizzera italiana, Svizzera
  • Bolchini, Davide Technology Enhanced Communication Laboratory (TEC-Lab), Facoltà di scienze della comunicazione, Università della Svizzera italiana, Svizzera
  • Botturi, Luca New Media in Education Laboratory (NewMinE Lab), Facoltà di scienze della comunicazione, Università della Svizzera italiana, Svizzera
  • Inversini, Alessandro Facoltà di scienze della comunicazione, Università della Svizzera italiana, Svizzera
Show more…
    2004
Published in:
  • Proceedings of EDMEDIA 2004, Lugano, Switzerland. - 2004, vol. 1, no. 4398
English This paper presents a proven and reusable methodology (MiLE) for performing a cost-effective usability evaluation of an e-learning web application. MiLE is a scenario-driven inspection technique which is based on the concepts of user profile, user goal, scenario, and usability attribute. Mitigating the drawbacks and merging the respective benefits of state-of-the-art methods for usability... Show more…
Language
  • English
Classification
Education, teaching
License
License undefined
Identifiers
  • RERO DOC 5377
Persistent URL
https://susi.usi.ch/usi/documents/317966