Conference paper (in proceedings)

Integrating instructional design and hypermedia design

  • Armani, Jacopo Istituto di tecnologie della comunicazione (ITC), Facoltà di scienze della comunicazione, Università della Svizzera italiana, Svizzera
  • Botturi, Luca New Media in Education Laboratory (NewMinE Lab), Facoltà di scienze della comunicazione, Università della Svizzera italiana, Svizzera
  • Cantoni, Ignazio Hypermedia Open Center, Dipartimento di elettronica ed informazione, Politecnico di Milano, Italia
  • Di Benedetto, Maria Hypermedia Open Center, Dipartimento di elettronica ed informazione, Politecnico di Milano, Italia
  • Garzotto, Franca Hypermedia Open Center, Dipartimento di elettronica ed informazione, Politecnico di Milano, Italia
Show more…
    2004
Published in:
  • Proceedings of EDMEDIA 2004, Lugano, Switzerland. - 2004, vol. 1, no. 1713
English The impact of new technologies in education has brought to the perception that educational Web sites have a more or less standard features in several contexts. Yet, an analysis of the existing literature reveals that the practices of Instructional Design and Hypermedia Design have few if any contact points. We claim that an integration of the two processes – namely learning activities design... Show more…
Language
  • English
Classification
Education, teaching
License
License undefined
Identifiers
  • RERO DOC 5375
Persistent URL
https://susi.usi.ch/usi/documents/317946